koniec taniego pożyczania
Stopy rosną, kredyty drożeją. To koniec taniego pożyczania?
17 listopada 2021
Odpowiedzialność finansowa Polaków
Odpowiedzialność finansowa Polaków. Wyniki najnowszego badania
18 listopada 2021
transfer klientów Idea Bank do Pekao

Transfer klientów Idea Bank do Pekao

W najbliższy weekend dane ponad 270 tysięcy klientów Idea Banku zostanie “przetransferowanych” do Banku Pekao. Nie będzie możliwości zrealizowania przelewów, ani zalogowania się do systemu. Wygaszone zostaną także karty kredytowe i debetowe wydane przez Idea Bank. Utrudnienia dotkną także klientów Banku Pekao.

Przejęcie Idea Bank przez Pekao

Proces migracji danych klientów Idea Bank jest pokłosiem przymusowej restrukturyzacji banku przez Bankowy Fundusz Gwarancyjny. Przypomnijmy bowiem, że 31 grudnia 2020 roku BFG w opublikowanym komunikacie stwierdził, że Idea Bank znalazł się w złej sytuacji finansowej i stał przed widmem bankructwa.

Na stronie instytucji opublikowano przesłanki, które miały zostać spełnione, aby można było mówić o przymusowej restrukturyzacji.

“Po pierwsze, Idea Bank S.A. był zagrożony upadłością. Po drugie, brak było przesłanek wskazujących, że możliwe działania nadzorcze lub działania Idea Banku S.A. pozwolą we właściwym czasie usunąć zagrożenie upadłością. Po trzecie wszczęcie przymusowej restrukturyzacji wobec Idea Banku S.A. było konieczne w interesie publicznym, rozumianym jako stabilność sektora finansowego i ograniczenie zaangażowania funduszy publicznych. – oświadczył Bankowy Fundusz Gwarancyjny.

W tym samym dniu poinformowano, że klienci Idea Banku nie muszą podejmować żadnych działań, ich depozyty są bezpieczne, a rachunki bankowe nie ulegną zmianom. Bez zmian były zostać także udzielone przez Idea Bank kredyty, ich oprocentowanie, marże czy opłaty. Bankowy Fundusz Gwarancyjny wskazał wtedy także, że bankiem przejmującym Idea Bank będzie Bank Pekao.

Dziś ten drugi poinformował o planowanej migracji danych klientów Idea Bank, co wiązać się będzie ze znacznymi utrudnieniami i przerwami w dostępie do bankowości mobilnej i internetowej.

Transfer klientów Idea Bank do Pekao

W środowym komunikacie wydanym przez Bank Pekao napisano, że od 19 listopada 2021 roku rozpocznie się etap przenoszenia danych klientów Idea Banku do systemów Pekao. Wskazano, że zostaną wyłączone w tym czasie serwisy internetowe Idea Banku, a co za tym idzie, nie będzie możliwości zlecenia przelewu, dokonania płatności internetowych kartą z potwierdzeniem online, a także wykonania przelewu internetowego Pay-by-link.

“Klienci dawnego Idea Banku nie będą też mogli zlecić płatności na infolinii i w placówkach banku. Natomiast przez cały weekend, podczas którego będzie trwała migracja, będzie można płacić kartami w sklepach stacjonarnych i wypłacać gotówkę w bankomatach” – napisano w komunikacie Banku Pekao.

W przypadku klientów Idea Bank, którzy mają ustawiony dzienny limit transakcji powyżej 2 tys. zł, od najbliższego piątku do 22 listopada będą mogli dokonać transakcji gotówkowych i bezgotówkowych do kwoty nie wyższej niż 2000 zł. W komunikacie poinformowano także, że 19 listopada wyłączona zostanie możliwość dokonania wpłat gotówkowych w bankomatach sieci Euronet. Od 23 listopada taka możliwość będzie dostępna przy użyciu nowej karty dostarczonej przez Pekao.

Bank Pekao wskazał jednocześnie, że w przypadku zaistnienia takiej potrzeby będzie możliwość zablokowania karty Idea Bank na infolinii na czas migracji danych klientów.

„Migracja zakończy się w nocy z 21 na 22 listopada. W poniedziałek od godziny 8:00 klienci byłego Idea Banku zyskają dostęp do swoich rachunków w systemach Banku Pekao – będą korzystali z bankowości internetowej Pekao24 i aplikacji PeoPay (w przypadku klientów indywidualnych i większości mikroprzedsiębiorstw) lub z bankowości elektronicznej PekaoBiznes24 (w przypadku pozostałych klientów firmowych) oraz z usług infolinii i szerokiej sieci oddziałów Banku Pekao w całej Polsce” – podsumowano w komunikacie Banku Pekao.

Z przedstawionych informacji wynika, że migracją objętych zostanie około 270 tys. klientów danego Idea Bank, z czego aż 220 tys. to klienci firmowi, a już od najbliższego poniedziałku, dzięki ujednoliceniu obsługi klientów, klienci Idea Bank zyskają dostęp do wszystkich produktów i usług Pekao.

„Ujednolicenie obsługi klientów będzie ostatnim elementem w procesie połączenia banków. Od tej pory wszyscy klienci dawnego Idea Banku będą już korzystać z tych samych serwisów transakcyjnych co klienci Banku Pekao. Zyskają też dostęp do identycznych produktów i usług, w tym do rozwiązań niedostępnych w dawnym Idea Banku jak np. Apple Pay czy Blik, oraz możliwość korzystania z całej sieci oddziałów. Z punktu widzenia klienta proces integracji dobiegnie końca” – powiedział, cytowany w komunikacie, wiceprezes Banku Pekao Błażej Szczecki.

Utrudnienia także dla klientów Banku Pekao

W dzisiejszym komunikacie czytamy również, że utrudnień w okresie od 19 do 22 listopada br. mogą oczekiwać także obecni klienci Banku Pekao. W komunikacie wskazano bowiem, że będzie to spowodowane “zaawansowaną technologicznie operacją migracji danych i koniecznością niezbędnych prac informatycznych”.

“Serwis internetowy Pekao24, aplikacja PeoPay, Pekao24Makler oraz platforma eTrader Pekao będą niedostępne od godziny 15:00 20 listopada do godziny 12:00 21 listopada. Serwis internetowy PekaoBiznes24, aplikacja mobilna i usługa Pekao Connect będą niedostępne od 19 listopada od godziny 22:00 do 22 listopada do godziny 6:00 – napisano.

Pekao dodaje jednocześnie, że w czasie przerwy technicznej klienci nie będą mogli zapłacić BLIKiem, ani dokonać płatności internetowych Pay-by-link.. Nie będzie także możliwe dokonanie płatności kartą z autoryzacją w aplikacji mobilnej czy bankowości internetowej. „Płatności kartami w sklepach stacjonarnych i wypłaty z bankomatów będą działać prawidłowo” – przekonuje Bank Pekao w dzisiejszym komunikacie.

Komentarze są wyłączone.